fredag, februari 24, 2006

Bayerska servitrisers bröst

Roger Helmer
född 1944, London

Grabbarnas grabb, eller vad man nu ska kalla den här killen. Ölskvättar, gapflabb och väl buren embonpoint. Så här lät det i det fina parlamentet den 6 september 2005.

Herr talman!
Varför fortsätter vi här i parlamentet att dra ett löjets skimmer över oss genom att verka för sådana idiotiska åtgärder som denna?
I Tyskland har medierna drivit med förslaget på grund av den effekt det får för bayerska servitrisers bröst.
I Storbritannien har pressen gjort sig lustig över förslaget därför att det begränsar byggnadsarbetarnas rätt att gå med bar överkropp.
Jag medger att en murares bringa kanske inte är någon vacker syn, men att skapa regler om det är inte någon uppgift för Europaparlamentet.
När ska vi börja behandla EU-medborgarna som vuxna som kan fatta egna beslut? Hur länge ska vi fortsätta att behandla dem som små barn genom att försöka reglera och kontrollera varje detalj i deras liv? Hur länge ska vi fortsätta att betunga arbetsgivarna med kostnader, ansvar, osäkerhet och omfattande byråkrati och därigenom göra EU:s ekonomier mindre lönsamma och mindre konkurrenskraftiga?
Jag har kontaktats av en rad organisationer, från National Farmers Union till Federation of Master Builders, som är djupt oroliga för effekten på deras verksamhet.
Tråkigt nog har jag inte kontaktats av några bayerska servitriser, men min dörr står alltid öppen om de skulle vilja träffa mig.
Detta är en onödig och skadlig åtgärd. De enda som kommer att dra nytta av den är skadeståndsjurister. Vi bör utan att tveka förkasta de delar av förslaget som handlar om optisk strålning.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kul blogg! EP har mycket att bjuda på - har lyssnat en hel del på plats.

14:49  
Blogger an said...

Tipsa gärna. Jag ska lägga ut min mail.Full diskretion utlovas.
mvh
an

17:36  

Skicka en kommentar

<< Home

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com