fredag, februari 24, 2006

Ruttet inuti

Jonas Sjöstedt
född 1964, Göteborg



I Europaparlamentet finns Jonas Sjöstedt. Han säger sig tillhöra de mycket eu-kritiska, men det motsägelsefulla är att han låter som en sirlig hovman som verkar trivas mycket bra i Det Stora Huset. Även den radikale Jonas Sjöstedt bugar och bockar och skrapar servilt med foten
Sen hösten 2004 har han gjort 37 egna inlägg i parlamentet och här haglar det tackerier.

26 okt 04
Fru talman! Jag tackar kommissionen för detta svar

27 okt 04
Herr talman! Jag vill också tacka rådet för svaret på frågan

16 nov 04
Jag skulle vilja använda mina sista sekunder till att tacka dig, Margot, för det arbete du gjort under dessa fem år med miljöfrågor. Det är inte lätt att vara miljökommissionär i EU. Jag är säker på att det finns motståndare både utom och ibland kanske även inom EU-kommissionen, men jag är övertygad om att du har gjort detta arbete så bra som det någonsin är möjligt och för det är du värd allt tack.

23 feb 05
Jag vill först tacka ordförandeskapet för svaret.

8 mars 05
Herr talman! Även jag vill tacka John Bowis för ett gott arbete

10 mars 05
Herr talman! Jag vill börja med att tacka kommissionsledamoten för hans svar på frågan.

12 april 05
Fru talman! Även jag vill tacka föredraganden Satu Hassi…

11 maj 05
Herr talman! Jag vill tacka rådet

6 juli 05
Jag skulle vilja tacka ordförandeskapet…

5 sept 05
Sist men inte minst vill jag tacka mina kolleger för ett gott samarbete…
Jag vill även tacka skuggföredragandena…
…och jag vill tacka kommissionen för ett hittills mycket gott samarbete

24 okt 05
Herr talman! Jag vill tacka föredragande…

16 nov 05
Vi tackar föredraganden för arbetet…

16 nov 05
Jag vill tacka rådet för svaret…

17 jan 06
Jag skulle slutligen också vilja passa på att tacka dem jag har arbetat med…
Jag skulle vilja tacka EU-kommissionens tjänstemän som den här gången har varit utmärkta att samarbeta med, och ordförandeskapet som genomförde en mycket bra förlikning.

16 feb 06
Herr talman! Jag skulle först vilja tacka föredraganden för ett i stort sett bra betänkande

Har bilarbetaren – det säger han om sig själv - Jonas Sjöstedt kanske också börjat luftpussa kind så där kontinentalt som de gör i Bryssel? Eller lagt sig till med en präktig halsduk som hänger ovanpå kavajen?
Kollegialiteten och kamaraderiet verkar ligga tät som en nederlagets dimma vid Lützen.

15 nov 05
Och till sist – Sacconis äpple. Om du har fått det här äpplet av Nassauer, då skulle jag se upp. Det är sannolikt fullproppat av farliga kemikalier och bekämpningsmedel och antagligen ruttet inuti.

Så låter det när ordföranden för den socialdemokratiska gruppen fått ett äpple av en kristdemokrat och bilarbetaren från Umeå lite äppelkäckt kan avsluta ett miljöinlägg.
Frågan är bara: Vad är det som är ruttet inuti?



Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com